בית שמש • מכה לכהן: מאוכזבי הבית היהודי עם בלעיש

גואל וועקנין | צילום: פייסבוק No Comments on בית שמש • מכה לכהן: מאוכזבי הבית היהודי עם בלעיש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש בשעת לילה מאוחרת חתמו שלישיית פורשי הבית היהודי בבית שמש על תמיכה במועמדותו של מאיר בלעיש לראשות העיר ועל ריצה משותפת למועצת העיר ברשימתו "דור אחר".

השלושה הם ג'קי אדרי שהיה חבר מועצת העיר ובעבר אף כיהן כיו"ר הועדה לתכנון ובניה בעיר, עו"ד חיים מכלוף וד"ר סמי בן עדי.

כבר עם תחילתה של מערכת הבחירות החלו ניצני המרד הראשונים בקרב הציבור הדתי לאומי בעקבות הצנחתה של עליזה בלוך על ידי יו"ר המפלגה נפתלי בנט, מהלך שנעשה ללא כל התייעצות מקדימה עם ראשי וחברי הסניף המקומי. הדחתה של בלוך לאחר מספר ימים על ידי נפתלי בנט והעברת התמיכה לכיוונו של המתמודד לראשות העיר אלי כהן והידיעה כי ברשימתו לא נשארו מקומות ריאליים לאנשי הבית היהודי בגלל התחייבויות קודמות, גררה אף היא תגובות נזעמות בקרב חברי הסניף והדרך משם לפילוג בתוך הסניף כבר היתה קצרה.

מדובר בזיגזוג ארוך מצידו של אדרי. עוד כשהבית היהודי הריץ את עליזה בלוך לראשות העיר הודיע אדרי על תמיכה באלי כהן, לאחר מכן הוא יצא להגנתו של אבוטבול ואמר כי פוסלים אותו בשל כיפתו השחורה, כעת הוא חובר סופת למאיר בלעיש.

במסגרת ההסכם עם מאיר בלעיש, יוצב ג'קי אדרי במקום השני שכעת עם תמיכת אנשי אדרי ומאכזבי הבית היהודי הופך בהחלט לריאלי ויסייע לבלעיש לשמור על מספר המנדטים שיש לו כיום.

אדרי אומר היום לקול חי כי מדובר במהלך לא פשוט לאור העובדה שהבית היהודי היה עד היום הבית הטבעי של אנשי הציונות הדתית בעיר וחבל מאוד שגורמים מבחוץ ניסו לבצע מהלכים על גבם של תומכי המפלגה בבית שמש מבלי לשמוע את דעתם של חברי הסניף. עוד הוסיף אדרי כי ישנם לא מעט תומכים סמויים שעמדו בסוד המהלך וכי תמיכתם תבוא כבר בימים הקרובים לידי ביטוי.

האזינו לגואל ועקנין ביומן הצהריים עם בצלאל קאהן



0 תגובות